Ana içeriğe atla

Yükselmiş Yatırımlarımızı Ne Zaman ve Ne Şekilde Bozdurmalıyız?

  Merhabalar, Yeni yazımızda halihazırda yatırım yapmayı sürdürdüğümüz ve çok yükseldiğinden ötürü elimizin pek alıma değil de satıma doğru gitmeye çalışan yatırımlarda ne yapabiliriz? Bu konudan bahsetmek istiyorum, özellikle maddeler halinde anlatacağım ki anlaşılması ve uygulanması kolay olsun. Ayrıca bu yazı YATIRIM etiketine eklenecektir. Bu arada yeni çıkan kitabımda borsaya giriş ve yatırımın felsefesini daha detaylı ve öz bir anlatım ile anlattım, kitabıma ulaşmak için KİTAP kelimesinin üstüne tıklayın.

  1.   Öncelikle bir yatırım yönteminiz olmalı, yani kendinize özel alım - satım zamanları ve koşulları belirlemelisiniz. "Şu fiyata düşerse alacağım." veya "Şirket farklı yatırımlara ve ek gelire ulaşmayı hedeflerse alımlarımı arttıracağım." Gibi özet ve unutulmayacak cümleler kurun ki ne zaman, nerede, ne yapacağınızı bilin.
  2.   Her yatırımınızda alıyorsunuz, kârâ geçiyorsunuz ve satıyorusunuz... Sonrasında hisse veya yatırım yaptığını araç daha da yükseliyor? Öyle mi? Eğer bu durumu çok sık yaşıyorsanız, yatırımınızın %20'sinden fazlasını satmamayı deneyebilirsiniz. Bu şekilde hem içerde kalırsınız, hem de abartılı yükselişten sattıktan sonra düzeltme sırasında nakitiniz elinizde olur. Bu şekilde elinizdeki adeti de arttırmış olursunuz. Lakin ilk maddemizde dediğimiz gibi ne zaman ne koşullarda satacağınıza ve alacağınıza karar vermelisiniz. Bu daha doğru ve bilinçli bir şekilde yatırım yapmanızı sağlayacak. Örnek olarak bir cümle kuruyorum; "Hissem birkaç ay içinde %70'ten fazla bir yükseliş yaşarsa %20'sini satacağım ve düzeltmede şu noktadan alacağım."
  3.   Özellikle bu maddeyi uygulamayı çalışın! Çok fazla al - sat yapmayın. Bu hem her alış ve satışınızda komisyon ödemenize neden olur, hem de kafanızın karışmasına... Tabii bu işi profesyonelce ve tam zamanınızı ayrımaya karar verdiyseniz orası ayrı bir durum lakin yinede birçoğumuz için al - sat uzun vadede büyük kayıplar getirecektir. Bunun yerine yatırım yaptığımız araca güvenerek seçmeli ve bu güveni uzun yıllarca elimizdeki lot sayısını arttırmaya çabalamalıyız veyahut gr. sayısını...
  4.   Sağlam bir yatırımcı olmaya karar verdiyseniz yatırımcı gibi davranmaya başlamalısınız, bir yatırımcı her gün grafik takip etmez, gün içinde her vaktini al - sat'a ayırmaz, bunların yerine şirket raporları okumalarına, temel analize ağırlık vererek araştırmalar yapar, kendini daha da geliştirmek için farklı kaynaklardan tüketim yapar. Siz de yatırımcı olmaya karar verdiyseniz bunları uygulamaya şimdiden başlayabilirsiniz. 
  5.   4. Maddede dediğim gibi her gün fiyat takibi yapmak sizi yanıltır. Dalgalanmaları sık sık görmeye başlarsınız ve al - sat yaparak kârâ geçebileceğinizi düşünürsünüz. Bu sebeple özellikle uzun vade yatırım yapanlar fiyat takibi yapmamalı, zaten bir düşünelim; (Örnek olarak söylüyorum fiyata takılmayınız.) Bugün aldığımız 50 liralık altın 5 yıl sonra 5.000 lira olacağını düşünüyorsak, ha 50'den alıp 70'ten satmışsın ha 80'den alıp, 120'den satmışsın, yaniii uzun vade yatırımcıların bu al - sat ile vakit kaybetmesine gerek yok, Cihat Çiçek hocanın dediği gibi; "Biz al satçı değil al yatçıyız. Alırız alırız alırız ve yatarızzz." 

  Başka içeriklerde görüşmek üzere hoşça kalın.

Bütün Linkler 👇🏼

Yorumlar

En Çok Okunan Yazılar

Dalai Lama'nın 10 Hayat Kuralı

    Merhabalar, bu yazımızda GELİŞİM etiketimize odaklanacağız ve bir yazı daha eklemiş olacağız. Genel olarak konumuz; 14. Dalai Lama'dan öğrendiğim 10 hayat kuralını paylaşacağım.   Çoğu yazımı okuduysanız genel olarak farkındalığımızın yükselmesi ve bakış açımızı geliştirmemiz gerektiğinden bahsettim. Bu şekilde bu yazıda da "maddeleri verdim hadi benden eyvallah." Gibi bir tutum takınmak istemiyorum. Bu sebeple bu metni yazmakta yarar görüyorum.    Her ne kadar bizler, insanlar uygulamak yerine konuşmayı, cümleler kurmayı tercih etsede, bugün farkındalığımızı biraz daha arttırarak, bizlerin sohbetlerinden biraz alıp icraatlarına eklemesi için ve farkındalığımızı bir tık daha arttırmak için buyrun maddelerimizi okuyalım...   İlk olarak her yıl görmediğimiz bir yere gitmemizi ve yeni yerler, yeni kültürler öğrenmemiz gerektiğinden bahşediyor. Bu genel kültür ve gusto için çok önemli bir maddedir. Gitmemek için birçok bahaneniz olabilir, bahane üretmek yerine her hafta

Finansal Özgürlüğe Ulaştıracak 4 Muhteşem Madde

  Merhabalar, bu yazımızda sizlere finansal özgürlüğümüze ulaşama yolunda bize fayda sağlayacak 4 alışkanlığa odaklanacağız. Böylece GELİŞİM etiketimize bir yazı daha ekleyeceğiz. GELİŞİM etiketinin diğer yazılarını okumak için " GELİŞİM " kelimesinin üstüne tıklamanız yeterli olur. Bu kadar çok gelişim yazdıktan sonra hadi bakalım öğrenelim, ne imiş bize fayda sağlayacak bu 4 alışkanlık?   Minimum İhtiyaçlarını Belirle. Hiçbir iş, bir uğraş, ek bir para getirecek bir sisteminiz olmasaydı, ne yapardınız? Kaç lira ila geçinirdiniz. Bunu belirleyerek bu hedefi gerçekleştirmek için çalışın. Bu minimum tutarı belirlemek, ölmeyecek kadar bir tutarı belirlemek, bize ilk hedefi oluşturma yönünden ilk adımı atmamız sağlayacak. Bunu birkaç yıl içinde kolayca aşabiliriz. Bu hedefi tamaladıktan sonra gelen özgüven ile daha da büyük hedeflere yönelmemiz işten bile olmayacaktır.   Bir bütçe oluşturmak şart. Yani bir sınırımız olmalı. Bu bütçe meselesi çok dile pelesenk olduğu için nasıl

Para Durumunuzu Başarılı Bir Şekilde Yönetmenin 5 Anahtarı

  Merhabalar dostlar bu yazımızda nasıl oluyor da bazı insanlar borçsuz ve finansal olarak özgürce yaşayabiliyor bunu açıklamak istiyorum. Tabii burada polyanacılık yapmak istemiyorum. Elbette farkındayım ki bazı insanlar borç içindeler ve bu durumdan da kurtulmaları oldukça zor. Bu durumdakiler için özel bir şekilde görüşmek, konuşmak, yol aramak gereklidir ve diğer yandan da şunun farkındayım; birçok insan var ki o kadar fırsata rağmen parasından endişelenmek için bahaneler yaratan, sırf para harcamak için borç alarak harcamaya çalışan...   Bu konuların üzerinde duracağız ve bu şekilde YATIRIM ve GELİŞİM etiketlerimize aynı anda bir yazı daha ekleyeceğiz.   "Keşe her daim para konusunda endişelenmesek..." İnsanoğlu en iyi duruma sahipken bile endişelenicek bir şeyler bulup çıkartır. Bu sebeple para olsun, başka bir konu olsun, bir şeyler için endişelenmemek, sorunsuz yaşamak, maalesef insanın doğasında var. Fakat biz yine de para konusunda Zor durumlara düşmemek için 5 ma

Neden blog açtım? Neler yazmayı planlıyorum?

  Merhaba, öcelikler ben Can Gökdemir. Şimdilik beni tanımanız için bu kadar yeterli diye düşünüyorum. Zamanla daha da fazla tanışacağımızı tahmin ediyorum. Bununla birlikte instagramdan tanıştığım bir çok arkadaşım var, youtube sağ olsun.    Şimdi gelelim benim bu blog da ne yapmak veya ne yazmak istediğime; Birkaç ilgilendiğim ve aşığı olduğum konular var. sayfanın başından da görebileceğiniz gibi finansal özgürlük, yatırım, finans yani para, gelişim, kişisel gelişim denilebilir ama kişiliğimizi geliştirdiğimiz türden ve son olarak ta minimalizim Türkçesiyle sadelik. Bu alanlarda okuduklarımı, izlediklerimi, araştırdıklarımı yazmayı planladım.   Bu konulara ilgilimin aşırı olması sebebiyle araştırmadığım, okumadığım, izlemediğim birkaç bir şey kalmıştır diye tahmin ediyorum. Bu yüzde de bu alanlara ilgisinin çok olduğunu bildiğim bir çok insan var. Hepimiz burada bilgilerimizi paylaştıkça hep birlikte gelişip, bakış açımızın genişleyebileceğinizi düşünüyorum. Eğer sizde isterseniz bu